تحقیق آشنایی با دیسک های نوری
نوشته شده توسط : زپو

 تحقیق آشنایی با دیسک های نوری


این تحقیق کامل در 8 صفحه و در فرمت word می باشد

آشنایی با دیسک های نوری- مغناطیسی

اصلی ترین مزیت دیسكهای نوری بر دیگر سیستمها مانند دیسكهای صوتی معمولی و سیستم های نوار مغناطیسی ، علاوه بر ذخیره اطلاعات به چگالی بالا ، عدم تماس فیزیكی بین سیستم قرائت و ماده ذخیره اطلاعات است كه از پاره شدن جلوگیری می نماید. با تلفیق دو تكنولوژی مغناطیس و نور ، تلاش می شود تا دیسك هایی ایجاد شوند كه هم خاصیت قابل پاك شدن و باز نویسی دیسك های مغناطیسی را داشته باشند و هم چگالی و ظرفیت بسیار بالای دیسك های نوری. به نظر می رسد كه اینگونه دیسك ها در تولید انبوه به بازار مصرف عرضه شده است. قطر این دیسك ها ۵ اینچ بوده ، از نوع پاك شدنی هستند و از سرعت بسیار بالایی برخوردارند، سرعت انتقال در این دیسك ها حدود یك مگابایت در ثانیه و یا بیشتر است.

در سال های اخیر دیسك های نوری به طور وسیعی برای سرگرمی ، برنامه های تعلیم و تربیت و ارتباطات تصویری - صوتی بكار گرفته شده است. در زمینه ذخیره اطلاعات ، سیستم های ثبت نوری مستقیم به عنوان تجهیزات یارانه ای معروف شده اند، جایی كه تركیب ظرفیت اطلاعات خیلی زیاد و دسترسی سریع به آنها توسط دیسك های نوری یك جایگزین جذاب برای روشهای دیگر ذخیره حافظه یارانه ای است. ظرفیت اطلاعات زیاد ، طول عمر زیاد و زمان طولانی نگهداری ، كاربردهای ذخیره و. . . را منحصر به خود كرده است.

مزیتهای دیسكهای نوری

اصلی ترین مزیت دیسكهای نوری بر دیگر سیستمها مانند دیسكهای صوتی معمولی و سیستم های نوار مغناطیسی ، علاوه بر ذخیره اطلاعات به چگالی بالا ، عدم تماس فیزیكی بین سیستم قرائت و ماده ذخیره اطلاعات است كه از پاره شدن جلوگیری می نماید. علاوه بر این در دیسكهای نوری ، لایه ماده شفافی را می توان روی اطلاعات ذخیره شده نشانید تا آسیب نبیند. گرامافون اطلاعاتی را در سطح دیسك به صورت مارپیچ ضبط می كند كه رد پا نامیده می شود

خرید و دانلود  تحقیق آشنایی با دیسک های نوری






:: برچسب‌ها: تحقیق , آشنایی , با , دیسک , های ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 تير 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: